Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2011

ketuk-ketuk,masak-masak bersama MR KAMPUT

bangga betul mummy bila dapat suami merangkap sahabat dunia akhirat mummy yang suka memasak...walaupun kena ikut mood & amik masa rajinnya sampai untuk memasak..tapi mummy bangga sebab suami mummy pndai memasak & ringankan beban mummy walaupun bukan setiap hari...hehe...sekurangnya bila mummy malas @ mood kureng nak masak...babah akan amik alih...bangga....bertuah...iyelah,ade jugak suami org lain yg tak mahu tolong isteri @ masak di dapur...sekurangnya suami mummy ader perangai yang boleh buat mummy banggakan...(tengok hidung mummy dah kembang sbb bangga dgn babah hehe) KETUK-KETUK,MASAK-MASAK BERSAMA MR KAMPUT utk minggu ini dengan RESIPI YANG SPECIAL BERGEDIL JAGUNG...mmg bergedil jagung yang babah buat & masak tip...top...sedapnya...babah belajar dengan nenek di sabah...ikhlas & jujur mummy bgtau mummy pun tak pernah buat bergedil jagung & masak mcm babah ni..memang sedap dan lazat...specialnye bergedil@ cucur jagung babah ni tak de letak sikit air pun..100% han…

bila MAK BUYUNG kuat berjalan!!

mak buyung sekalian jgn tiru perangai mak buyung dlm gmbar tu ye!!


sejak mummy pegang status 'MAK BUYUNG" ni...apa sahaja yang mummy lakukan kalo di kawasan public(ramai org)akan jadi perhatian....bukan mummy nak perasan atau terperasan tapi ini memang kenyataan...sebagai contoh bila mummy ikut untie yanie & untie mira berjoging...sepanjang mummy jalan ronde2 tasik shahalam ade je yang tanya mummy "kakak....kakak oky ker?"ish.....mummy ni nampak macam tak oky ker sejak prenen ni ek???atau muka mummy ni selebet sangat smapai semua orang nampak macam sakit atau lemah jer.hahaha....hakikatnya lepas mummy mabuk teruk masa usia baby mummy ni 1-4 bln dlm perut mummy memang mummy sangat-sangat cergas & cerdas...aktif & kadang-kadang terlampau aktif..hehehe orang -orang tua cakaplah kan...kalo kita aktif,kuat & banyak berjalan,kurangkan tidur insyaallah bila masa nak bersalin senang & mudah...anak yang bakal lahirpun sihat serta cergas..harap-harap begitul…

cerita basi 2:swimming time..

ini pun cerita basi yang mummy peram jugak...masa ni mummy temankan babah yg hobinya suka berenang tu...mummy cuma jadi potografer jer..almaklumlah..mummy tak tahu berenang...insyaallah kalo baby mummy lahir nanti mummy bawak baby mandi dekat sini ye...kiranye takdelah mummy bosan sgt jadi tukang perati jer kalo baby dah lahirkan...hehe...so..jom layan gambar babah yang syok berenang tak ingat nak balik ni...lokasi pusat akauatik shahalam seksyen 13 dekat jer dgn sekolah mummy.. . . . . . . . . .  ei...tgklah babah yg sexy mexy tu...hehe . . . . .

 posing selepas penat berenang . . . . .  pakcik botak yg sibuk nak entreprem.haha . . . . .  tempat mandi budak2..kalo baby dah lahir mummy bwk pergi sini ok  babah yang mcm perenang negara.haha . . . . . . mummy & babah sblum kuanter bukak utk beli tiket..oh!!perut mummy sgt besor..hehe . . . . . babah yg dok terjun..jgn tiru perangai babah ye baby..

citer basi 1:JALAN-JALAN ke PUTRajaya..

alamak...ni mummy punya cite yang dah 1 minggu mummy peram..sebabnyer mummy sangat sibuk(bukan malas tapi mmg kenyataan)sampaikan setiap kali mummy balik rumah..mummy akan tido dlm pukul 9 mlm..kaki mummy skang pun dah bengkak,sakit sentiasa sampaikan kadang2 malam kaki mummy kena cramp..(simpul biawak kalo org phg panggil)sgt-sangatlah sakit!!oh!!mmg mummy sgt penat & letih...nilah pengorbanan yang mummy kena hadapi bila bergelar isteri,bakal ibu yang bekerje ni...masa rehat tu kurang..lepaskerje kena siapkan kerje di rumah & jalankan tanggungjawab sebagai isteri plak..alhamdulilah babah sangat memahami..dan sentiasa membantu mummy dlm urusan rumahtangga..doa mummy harap anak mummy yang bakal lahir ni jadi seorang anak yang baik nanti ye...
dekat bawah ni ada gambar mummy & babah dan juga pakcik halim di putrajaya...waktu tu mummy ade taklimat di putrajaya..terpaksalah babah dan pakcik halim hantar mummy & terpaksalah juga babah & pakcik halim menunggu dari pagi s…