JellyPages.com

Sunday, December 18, 2011

BREAD PUDING APPLE with toping kastad COKLAT SOS..

NI plak mummy buat BREAD PUDING apple,sekali sekala berkumpul makan sedap-sedap mmg syok..lagipun masanilah hari untuk menggemukkan badan adik-adik mummy yang slim melim tu..tak adillah kalo mummy jer yang gedempolkan..hahahaha...baguskan mummy..bijak tak???mmg agenda mummy menjadi sebab pudingtu licin tak bersisa lgsg...lepas ni sila timbang berat badan kamu semua ye!!!terutama mummy sendiri..padan muka makin gedempol!!

resipi mummy dapat dari MUMMY RIO QAISER lagi...memang sedap tau cuma mummy tukar & ubah suai sedikit ikut selera tekak mummy...sungguh derhakakan....resipi asal kena kukus +takde sos coklat..mummy tambah coklat dan mummy bakar puding ni..apalagi jom try+test+buat yer..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
fresh dari oven...


.
.
.
.
.
mummy & babah punya...
.
.
.
.

.
.
.
with topping.
.
.



.
.
.
licin....ni je yg tgl utk papa iqbai aisy




BAHAN-BAHAN PUDING

4 KEPING ROTI GARDENIA
BUTTER
3 BIJI TELUR
2 SUDU GULA
SUSU SEGAR/SUSU CAIR
TEPUNG KASTAD
ESEN VANILA(MUMMY TAMBAH)


CARA-CARA MASAK PUDING

  1.  sapu mentega pada permukaan roti
  2. potong roti dan susun dalam acuan ikut suka ati (permukaan bermentega mengadap ke atas.)
  3. pukul 3 biji telur dengan 2 sudu gula sampai sebati.
  4. didihkan susu segar tapi jgn smpai menggelegak.
  5. tuang susu segar panas td dlm mangkuk telur dan gula tadi, kacau.
  6. masuk tepung kastard 1 sudu dan kacau lagi sampai tepung kastard larut.
  7.  Masukkan sebatian tadi ke dalam acuan berisi roti dan biar 15 min sehingga roti betul2 kembang.
  8.  kukus selama 20 mins. tp tgk la, klw dh masak angkat je. (MUMMY BAKAR



BAHAN-BAHAN TOPPING

Gula pasir dan epal hijau di cincang dadu.

cara2:

1) larutkan gula dengan sedikit air atas kuali.

2) masukkan epal dadu td dan gaulkan sehingga pekat.

3) tabur atas puding roti tadi dan masukkan dlm peti ais. lagi lama, lg sedap.

(MUMMYTAMBAH SOS COKLAT)


*BELUM SEMPAT NAK MASUK PETI AIS DAH LICIN..


No comments:

Post a Comment

luv u comment