JellyPages.com

Thursday, February 2, 2012

kenapa susah nak kurus!!!

ASSALAMUALAIKUM...
 
makan apa malam ni???sejak 2 menjakni asyik dok cite pasal makan ngan diet jer kan..almaklumlah mood 48 kg mummy masih menebal lagi..harini dah 2 hb 2...bolehker turun balik badan yang dah gedempolni yer.!!!kalo online jer skang mesti mummy dok godek pasal diet,makanan seimbang dan senaman..terlampau!!!semnagat waja nak kurus ni...harini mummy terbaca tentang kenapa susah sangat nak turunkan berat..memang sangat berguna sebab ni yang mummy rasakan skangni..diet bagai nak rak,badan makin gedempol...jom kita baca dan duduk diam-diam sambil berfikir ok!!!mummy dapat info yang sangat berguna ni di blog http://www.dianarashid.com(best giler blogni lebih2 pasal maisara yg comel tu)
.


1. Mengharapkan Hasil yang Tidak Realistik
seminggu sekali makan makanan segera..bersenam seminggu 3 kali.lepas tu berangan nak turunkan berat badan seminggu 2 kilo.mana la nak boleh tercapai..tinggi sangat sasaran nya.bila tak capai sasaran mula la putus asa..

2. Tidak Memeriksa kandungan Kalori
soal kalori perlu la kita ambik kira.apa yang perlu dilebihkan dan apa yang perlu dikurangkan.sebab itu bila nak diet kena belajar.kena ada ilmu.diet bukan bermakna kena berlapar saja..

3. Tidak atau kurang bersenam
kawal pemakanan saja tak kan buat kita kurus.kena bersenam jugak.tak de orang yang punya bentuk badan menawan dengan hanya berlapar.kena bersenam untuk membina otot2 dan membakar lemak.

4. Mengikuti diet untuk sesetengah jenis makanan saja
sekarang ni macam2 jenis diet ada..diet protein la..diet karbohidrat la.kan??selalunya diet yang macam ni memang mendadak turun berat badan tapi mendadak jugak la naik berat badan kita bila kita mula mengambil makanan yang sebelum ini kita elak kan.aku dah cuba yang ni..tak makan nasik memang turun berat.tapi sampai bila tak nak makan nasik??bila makan badan jadi bulat.

5. Tidur Tidak Nyenyak
kurang tidur memang boleh menyebabkan berat badan naik.bila kita tak tidur masa kita lebih banyak diisi dengan makan.badan pun tak de tenaga.bila tak de tenaga kita malas nak buat aktiviti2 yang lasak dan berat.lemak pun jadi makin tebal..(tidur perlu antara 7-8 jam sehari)

6. Terlalu Banyak pengambilan Garam
garam yang berlebihan membuat tubuh menahan air. ini akan buat perut kita nampak buncit. Sebab itu, kurangkan makanan yang banyak mengandungi garam, salah satunya makanan segera.

em....patutlah badan tak turun-turun..dah dietpun salah...lepasni cuba tuntut ilmu sedalam-dalam nya ye mummy..uhh!!!mcmnelah nak capai sasaran 48 kg ni...aiyakk....


No comments:

Post a Comment

luv u comment