JellyPages.com

Sunday, May 27, 2012

salmon sup WITh pumpkin & brokoli..

ASSALAMUALAIKUM...

buat AISY NUR RAYYAN KESAYANGAN mummy...mummy tahu kesayangan aisy BABAh tapi aisy tetap kesayangan mummy sepEnuh jiwa...

harini mummy cuti,niat hati naklah masak special sikit untuk AISY NUR RAYYAN bekpes pagini...mummy buatkan aisy LASSI MANGGO....yogurt+mangga..sangat-sangatlah sedap....penuh semangat,kasih sayang mummy buatkan untuk aisy...tapi apa yang aisy buat???aisy makan 1 sudu..lepastu langsung tutup mulut dan tepis mangkuk ,.....nasiblah mummy pegang kuat-kuat kalo tak komfem beterabur lassi mangga tu kat karpet

LIHATLAH BERJAYA MUMMY MENGHABISKAN LASSI MANGGO AISY


SAMPAILAH HATI AISY taknak makan lassi yang mummy buat...TAKNAKMEMBAZIR  &;SAYANGKAN LASSI YANG SEDAPTU mummypun perabihkanlah.licin mummy mamam LASSI yang sepatutnya aisy yang mamam..terima kasihlah sayang sebab berjaya buat mummy menambahkan berat badan....syabas son...mummy buatkan aisy oat+daing kisar+stok ayam+labu untuk sarapan aisy pengganti lassi mango tu..alhamdulilah memang aisy sgt gemarkan oat...habis licin aisy makan...

OAT+DAGING+LABU  bekpes aisy hrni


untuk lunch mummy buatkan SUP IKAN SALMON,LABU & BROKOLI makan dengan NASI BERAS SIAM yang mummy masak untuk aisy lembik sedikit dr nasi mummy dan babah...yang ni mummy tahu,aisy sangat sukakan salmon &sup...licin dan siap mummy tambahkan sup lagi sebab aisy mengamuk bila nasi habis...alhamdulilah....apa lagi jomlah tengok resipi SUP IKAN SALMON aisy harini...

SUP SALMON FISH+PUMPKIN+BROKOLI
BAHAN-BAHAN

IKAN SALMON (DIHIRIS NIPIS & DIBUANG TULANG

PUREE LABU
BROKOLI
HALIA DI HIRIS HALUS
STOK AYAM
SEDIKIT PATI IKN BILIS
TOMATO DICINCANG HALUS
BAWANG MERAH
BAWANG PUTIH DIHIRIS HALUS
MINYAK ZAITUN
REMPAH 4 SEKAWAN


CARA-CARA MASAK

PANASKAN KUALI TUMIS BWANG MERAH,PUTIH REMPAH 4 SEKAWAN DAN HALAI SMPAI WANGI..

MASUKKAN IKAN DAN STOK AYAM..

MASUKKAN LABU,TOMATO,BROKOLI DAN STOK IKAN BILIS..KACAU SEBATI..BIAR SMPAI MENDIDIH DAN SAYURAN LEMBUT..SEBELUM DIANGKAT DAN DIHIDANG DGN NASI PUTIH..


lepas aisy dah kenyang mummy ingat senanglah aisy nak tidur...mata aisy dah mengantuk sangat aisy boleh lagi tahan mata dan asyik nak main nak memanjat....babah aisy dahlah keje halfday harini..mummy asyik keluar masuk bilikje bawak aisy untuk tidurkan aisy..tapi aisy langsung tak tutup mata dan tidur.....penat sebab keje rumah 1 pun belum mummy buat...apalagi mummy nak mandi semua gara-gara aisy taknak tidur....tapikan babah balikje..babah hugs aisy terus aisy baringkan badan smabil pegang janggut babah ngan terus aisy lena...uhhhh!!!!senang nya babah tidurkan aisy yer????adakah perlu mummy memakai janggut untuk senang tidurkan aisy.????aisy..aisy..aisy...sungguh claver dan bertuah kamu son!!!!


AYAM MASAK SOS MENU LUNCH BABAH HRNI




KEKENYANGAN..."jomlah babah sleep biarlah mummy membebel sorang-sorang"































































































































































No comments:

Post a Comment

luv u comment