JellyPages.com

Tuesday, July 3, 2012

alhamdulilah..aisy dah 1 tahun..

assalamualaikum....u


alhamdulilah harini genap usia aisy nur rayyan setahun....ya allah cepatnya masa detik tu berlalu..pantas sangat rasanya....barujer rasanya menahan kesakitan melahirkan aisy...harini dah setahunpun usia aisy nur rayyan...


aisy sayang...kesayangan.mummy dan babah..selamat hari.ulang.tahun yang pertama sayang....mummy dan babah doakan.aisy membesar bagai juara,diberikan kesihatan yang terbaik,jadi anak yg  berjaya dunia akhirat,kebanggaan mummy dan babah,ank yg soleh..anak yang pintar bijak..amin....


aisy...tau tak betapa gembiranya mummy dan babah bila mummy disahkan hamil...9 bulan aisy dlm perut mummy....memang kami.tak sabar nak tengok aisy depan.mata mummy dan babah...3 hb 7 2011..pukul 8.06 mlm aisy selamat lahir kedunia...betapa sayunya hati mummy ni tengok ank yg ditunggu slamani berada depan mata....


memang banyak dugaan untuk.membesarkan aisy smpailah aisy dah genap setahun..lepas 3 hr aisy lahir aisy kena kuning....kena tahan.di hospital klang..walaupun aisy dilahirkan di sungai buluh....dekat situ lah bermulanya seksaan pd mummy dan.babah....tak smpai 1 jam.pun aisy lahir....dugaan yg buat mummy fobia dan trauma.smpai skang terjadi....

masa aisy kena ddk dlm inkulbator infrared utk hilangkan kuning...dgn mata yg bertutup...muka aisy tersembam lemas dlm tu....nasiblah hati mummy tergerak hati ajk.babah tgk aisy..dr jauh mummy dah dengar suara aisy nangis....berlari babah angkat aisy..tgk muka aisy dah biru...babah nangis..mummy lglah mcm nak pengsan dibuatnya..babah bacakan aisy ayt kursi dan gosokkan muka.aisy..alhamdulah aisy mcm biasa...mmg waktu tu babah mengamuk dan.kecoh wad.tu pasal kes aisy....walaupun dlm bilik tu ader nurse ngan doktor tapi tiada saperpun peduli keadaan aisy yg tersembam dgn mata bertutup....mlm tu jugak.babah mintak transfer ke kpj hospital..tapi pihak.hsptl klang tak izinkan....


lepas kes tu...aisy dah baik kena kuning....besoknya doktor ckp buah pinggang aisy kotor dan jntung aisy ader lubang..bayangkan perasaan mummy bila dgr berita tu mcm nak tercabut nyawa mummyni..dahlah waktu.baru 3 hr mummy dlm pntang...seminggu kita ddk di wad...hari2 aisy di amik darah..mmg mummy tak.tahan.tgk kaki.dan.tangan aisy di cucuk....


alhamdulilah sblm kita kuar wad doktor bgtau aisy sihat..buah pinggang aisy takde masalah....tapi aisy kena ke ijn utk jumpa.pakar jantung utk chek up jantung aisy....lagi 1 dugaan yg mummy kena hadapi ...masa tu aisy br 1 mggu lebih lahir ke dunia...


kita ke ijn dengan tok.abah dari umah tok abah diphg...mummy tak taulah masatu mcmne perasaan mummy....sblm.doktor bagi result pemeriksaan jantung aisy mummy tak tido malam.dan.menangis tak henti...alhamdulilah sekali lagi lagi berita gembira dan doktor mengatakan jantung aisy.normal dan akn.buat rawatan.susulan masa umur 9 bulan utk tgk.lubang tu tertutup atau tidak...


9 bulan mummy hidup dalam.ketakutan..setiap hari.mummy doakan.aisy sentiasa sihat....smpailah umur aisy 9 bulan ms.bulan 4 hrtu kita skali lagi ke ijn utk chek up..kalini mummy sangat gembira bila.doktor bgtau aisy sihat...jantung aisy normal....alhamdulilah syukur sangat2 ....smpai skang mummy sgt fobia san trauma bila.lalu depan.hospital klang....


aisy kesayangan mummy..walaupun mummy tau babah kesayangan aisy....ketahuilah sayang....mummy tetlalu sayangkan.aisy....mummy bangga punya anak mcm.aisy....bijak comel....bertuah sungguh mummy tau...4 bln.aisy dah meniarap....8 bulan.merangkak duduk dan berdiri....10 bulan aisy baru tumbuh gigi....skang usia 1 tahun aisy dah ader 6 btg gigi....lepasni mummy harap sangat aisy dah.bleh.berjalan dan.bercakap syg....


aisy nur rayyan ank kesayangan.mummy dab babah.....selamat hari lahir syg...insyaallah rayani mummy buatka doa selamat dan.sambut birthday aisy ye son..


sekian


*terima kasih pakcik halim yg sponser birthday aisy kecil-kecilan semalam...untie nana n mira yg blikan.prensent utk aisy..thanks...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

luv u comment