JellyPages.com

Thursday, July 12, 2012

potato wedges...

Assalamualaikum...


Harini masih lagi nak citer ngan share menu anak teruna yang dah lama terperap gambarnya kat phone mummyni....ni menu bekpes aisy utk hari isnin yang lepas..kiranya dah 3 hr mummy peramkan menu ni.hehee


Kalo dibandingkan wedges kfc...memanglah hebatnya wedges kfc tukan...tapi bab khasiat tu memang kalah lah wedges kfc tu dgn wedges yang mummy buatkan utk aisyni....takde lgsg garam dan perasa tambahan tau...tak caya...jom try buat...


Bahan-bahan


Ubi kentang

Telur

Sedikit lada hitam

Stok ikn bilis

Olive oil

Tepung

Halia di blender halus


Caranya


Rebus ubi kentang separuh masak.potong memanjang.ketepikan...


Pecahkan telur...kacau smpai kembang...masukkan stok ikn bilis sedikit,lada hitam dan halia..kacau sebati....


Masukkan ubi kentang dalam bahan telur dan gaul dalam tepung...


Panaskan minyak dlm kuali..goreng snpai masak..siap...


Selamat mencuba..


Sekian...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

luv u comment