Skip to main content

Posts

Showing posts from 2015

hari sukan sek aisy nur rayyan

assalamuaikum...alhamdulilah syukur allah masih pjgkan umur mommy ni..walaupun kurang sihat penyakit dikala jerebu melanda malaysia skangni..demam dan sakit tekak tp mommy besyukur allah masih pimjamkann nyawa pada mommy....alkisahnya ahad 11 hb 10 2015...school abg aisy sukan...excited sngat mommy ngan babah dah lama tgu nak tgk abg aisy besukan kan.....mommy dn babah ajk so mmg kami bedua agak sibuk di padang...lebih2 mr kamput mommy tulah dialah penjaga garisan,merangkap mc majlis pd hrtu hehehehe....mommy bz mengawal si gummuk mommy yg tak tau diam....yg asyik nak join abg aisy beratur hehehe...walaupun abg aisy plg muda usianya br 4 thun..tp alhamdulilah....abg aisy sgt behave,bleh besukan dan belari ikut apa yg cikgu latih dan ajar disekolah..almaklumlahkan kdg2 budak2 ni nmpak mak ayah ade mula2lah mengada taknak join aktiviti yg cikgu sediakan...mommy ckp bedasarkan pengalaman sendiri ye haahaaa.....walaupun abg aisy hya no 2 menang tp tu dah buat mommy bangga....lawan dengan …

happy anivesary yg ke 5

assalamualaikum alhamdulilah syukur masih bernafas dibumi allah ini...walaupun skang malaysia dilanda jerebu yang teruk allah swt masih pinjamkan nyawa untuk mommy menjaga anak syurga mommy dan suami kesayangan mommy.....moga mommy dipanjangkan usia untuk membesarkan anak2 bersama babah..amin....harini 1 oktober 2015....hari yang sangat bermakna dalam hidup mommy dan mrkamput mommy tu....hari dimana kami sah menjadi suami isteri yang halal....dah 5 tahun usia perkahwinan kami..masih baru......alhamdulilah allah swt kurniakan mommy dan babah hero2,anak syurga kesayangan kami aisy nur rayyan dan arryan nur rafael....harta yang sangat bernilai bagi mommy dan babah.....harta kebanggaan kami berdua..nyawa kami...nadi untuk kami meneruskan hidup hanya untuk anak2 kesayangan kami.....doa mommy di hari ulangtahun perkahwinan mommy dan babah ni...kasih sayang kami berdua makin utuh....makin kuat...love u mrkamput!!!!!bimbinglah mommy untuk ke syurga.....aminnn......terimakasih ya allah kerana …

anak syurga mommy dan babah!!

assalamualaikum....allhamdulilah allah swt masih panjangkan usia mommy untuk merasa nikmat hidup dan menikmati saat manis melihat anak syurga mommy membesar bagai juara dengan sempurna..syukur ya allah...perkara yang tidak akan dapat dibeli dimana-mana nikmat kebahagiaan menjadi seorang ibu..nak cite pasal hero2 kesayangan mommy...aisy nur rayyan dah 4 tahun 2 bulan usianya...arryan nur rafael dah 1 tahun 10 bulan besok hari......masing dah macam2 ragam.....abang aisy memang tak reti diam....dah petah becakap walaupun agak pelat.....berbanding dengan arryan yang cepat becakap...belum 2 tahun arryan dah cakap mcm2 walaupun belum berapa petah....perangai aktif tu tetap sama...almaklumlah superherokan...hahhahaa...hobi minat memang sama....aisy nur rayyan suka tengok cite superhero....arryan nur rafael pun sama...memang dalam.umah dah jadi gelangang wresling tempat anak2 syurga mommy berlawan ...mommy pulak komfemlah jadi.raksasa bila tengok hero2 berlari..berlawan.tanpa henti.hahahhaaha…

assalamualaikum dunia!!!

Assalamualaikumlama sungguh tak melawat rumah usang aka umah hantu mommy ni....malas..makin tua...makin gumuk...makin malas plak!!...anak-anak dah makin besar....aisy nur rayyan dah 4 tahun 2 bulan usianya....arryan nur rafael dah pun 1 tahun 10 bulan...makin banyak ragamnya...dahpun kalah abang aisy klau bergaduh....harap bermula harini semangat nak menulis kat sini adalah....dari ddk mengumpat buat dosa baik luahkan di sini hahahaa....pedulilah ada orang baca atau tak...yang penting ni.blog mommy...sesuka hatilah mommy nak.tulis apakan..hahahahaaok sebagai permulaan nak.menunjukkan mommy dah mula rajin nak berblog bagai..mommy nak share kehidupan mrkamput family ni.......mrkamput sibuk dengan gym nya setiap malam.....alhamdulilah studypun.dah abis...tgh tgu untuk konvo...abg aisy dah pun sekolah.....arryan still ke.umah nenek dan mommy dah pun mula mencari rezeki di tempat baru start ujg bulan 5 hrtu di sek keb hicom!!!!segalanya nya baru..yang penting tiada lagi penambahan ahli kel…

Kapten aisy nur rayyan

Assalamualaikum....Alhamdulilah syukur hrni aisy genap 3 tahun 10 bln...lagi 2 bulan akn genap 4 tahun usia si teruna sulung mummy ni.
Aisy dah pun start besekolah awal tahun ni...tujuan mummy hanya untuk aisy lancar becakap dan bekawan..alhamdulilah aisy dah bleh becakap dan buat ayat walaupun pelat..dan kadang3 ada yang kami tak faham apa yg aisy cakapkan...tapi mummy dah besyukur sangat dengan perubahan yang belaku kat aisy skang...terima kasih ya allah....mummg tau aisy anak yang istemewa...dan yakin 1 hari nanti aisy akan membanggakan mummy dan babah insyallah...cuma mummy harap mummy beroleh kesabaran yang tinggi untuk mendidik anak2 mummy..terutama aisy nur rayyan....maapkan mummy ye nak.....mummy slalu marah kan anak....padahal dah lumrah anak2 sebaya kamu yang perangai tak tau diam.....bukan mummy tak faham...tp mummy jadi buta dan buat2 tak faham yang abang baru nak.masuk 4 tahun....padahal mummy di usia kamu mummy bebas lakukan apa saja tanpa laranngan atau jeritan marah da…

Anak bujang mummy!!!

Assalamualaikum....Baru nilah nak update blog..org nak buat blog mummy gatai nak buat gak tak sedar diri penyakit malas tu sangat sebati ngan diri..heheeehe....Alhamdulilah.....anak3 kesayangan mummy dah makin bujang...makin bijak...makin pndai...aisy skang dah nak masuj 4 tahun...arryan dah 1 tahun 5 bulan dah usianya..Arryan pun dah pndai becakap beberapa patah pekataan....makan pun kuat menangispun teror..Aisy dah pun sek..alhamdulilah abng aisy dah petah becakap walaupun pelat..mummy dah syukur sangat...Harap anak2 mummy membesar dengan sihat berjaya dunia akhirat amin....mummy babah sygkan kamu wahai anak...