JellyPages.com

Thursday, December 23, 2010

NUKILAN untuk ABAH TERSAYANG!!!!



ABAH harini kenapa entah org asyik ingatkan abahje....
ABAH mungkin sbb org RINDUKAN abah & dah 2 minggu kita tak jumpakan...
ABAH sihat ke di kampung??abah demam panas lagi ke?
ABAH org doakan abah sihat dan tak sakit lagi...

ABAH org masa ingat masa zaman org kecik dan sekolah dulu...
ABAH masa tu mmg org akui org tak sygkan abah mcmne org sygkan mak...
ABAH sbb masa tu org tak tahu menilai kasih syg abah pd org......
ABAH yg cuma org tahu mak sygkan org sepenuh hati,sbb mak sentiasa ada bila org perlukan kawan....
ABAH betapa bodoh dan jahilnye org sbb tak dapat menilai kasih syg abah pada org.....
ABAH pdhal abahlah yg selalu bagi org sokongan  setiap kali aktif di sekolah dulu...
ABAH jugalah yg sanggup sapukan&urut MINYAK KUDA di kaki org setiap kali org nak besukan...
ABAH jugalah yg belikan org air 100 plus & livita utk tenaga supaya org menang bila bersukan...
ABAH masih org ingat bila org sklh di BATU TALAM dulu setiap minggu abah dtg tgk org..
ABAH setiap kali org nak balik ke rumah abah akan dtg amik org dengan motor cabuk pemberian atok....
ABAH bila org sklh di TEMERLOH abah sanggup tgk org dgn naik bas dr RAUB...
ABAH org tahu kadang2 abah tak sempat bas untuk balik ke rumah kita....
ABAH org masih ingat abah tak penah lupa belikan org LAKSA setiap kali abah dtg tgk org...
ABAH sanggup ketepikan perut  abah sendiri bila datang tengok org di ASRAMA...
ABAH org tahu kdg2 abah dtg tgk org duit abah hanya cukup untuk tambang pergi & balik rumah kitaje..
ABAH maapkan org...org banyak menyusahkan abah......

ABAH selalu suruh org TOLONG abah di ladang sawit....
ABAH juga akan jerit panggil  nama org setiap kali abah nak mesin rumput..
ABAH suruh org angkat pasu yg berat2 dihalaman umh kita supaya sng abah nak mesin rumput...
ABAH tahu tak time tu org rasa marah sgt,sebab abah tak suruh ANGAH @ KAKDE tlg Abah..
ABAH org selalu pikir  kenapa ABAH perlu panggil nama org dulu utk bantu abah....
ABAH walaupun org dah remaja org masih kena tlg abah di ladang sawit..
ABAH mmg waktu tu org malu sbb mana ade kawan sebaya org yg masih tlg ayah dia ke ladang..
ABAH kdg2 org pikir kenapa org ni  takde abang & kakak supaya abah tak pyh suruh org bantu abh lg...
ABAH tiap kali abah membebel org rasa nak je pergi TAPE mulut abah supaya diam....
ABAH sbb tiap kali abah mrhkan adik2 walaupun bkn slh org mesti abah akan marahkan org jugak..
ABAH org pnh terpikir yg org ni bkn anak abah...sbb org rasa abah bencikan org...
ABAH betapa bodohnya org,pdhal muka org mmg sama ngan ABAH....kenapalah dulu org tak nampak!!
ABAH mmg waktu org rasa bosan ngan abah...
ABAH betapa berdosanya org dengan abah......ampunkan org abah!!!!

ABAH itu semua dulu....waktu org masih bukan lg matang bila berfikir...
ABAH sekarang org mmg sayangkan abah....
ABAH sekarang mmg org tak sanggup nak lukakan hati abah mcm dulu2 lagi...
ABAH tiap kali org tgk abah kerje teruk...org rasa sedih sbb org tak dapat nak bantu abah...
ABAH walaupun abah selalu ckp abah nak tgl diumh org2 tua  percayalah org takkan izinkan semua tu jadi...
ABAH org akan jaga abah sama mcm abah jaga atok yg sakit sekarang..
ABAH org hormatkan abah sama seperti abah terlalu HORMATKAN atok & wan...
ABAH org akan didik anak dlm kandungan org ni sama seperti abah didik & jaga org...
ABAH PERCAYALAH org TERLALU SYGKAN abah...
ABAH org takkan izinkan MANUSIA2 yg JAHAT suka buat ABAH JD HAMBA ABDI diaorg...
ABAH tiap kali  ada kenduri org rasa nak je BAWAK ABAH LARI supaya abah tak pyh pergi kenduri tu..
ABAH nak tahu sbb ape?org taknak abah terlalu banyak buat kerje setiap kali ade kenduri..
ABAH org taknak ade yg amik kesempatan atas kerajinan abah..
ABAH org taknak abah sakit krn penat bekerje sbb abah bukan kuat,gagah mcm dulu lagi...

ABAH yg org tahu org terlalu sayangkan abah...
ABAH org sanggup berkorban utk abah...
ABAH org selalu doakan abah sentiasa beroleh kesihatan yg baik krn org tak sanngup lihat abh jth sakit lagi.
ABAH org amat BANGGA jadi anak ABAH
ABAH org TERLALU BANGGA bila org BERBINTIKAN nama ABAH...
ABAH walau apepun jadi...ORG TETAP SAYANGKAN ABAH SELAMANYE..\
ABAH lah IDOLA & KEBANGGAAN org sampai bila2...
ABAH ku BURHAN SALLEHUDIN,sekarang org tahu YG org tak BOLEH HDP TANPA ABAH..
ABAH IKHLAS SEPENUHNYA org AMAT SAYANGKAN ABAH.......

No comments:

Post a Comment

luv u comment