Skip to main content

bila...bila dan bila masanya akan tiba????

21 hb 10 dah rupanya...kejap je masa berlalu ye!!!maknanya ni hr yg ke 21 aku bergelar seorang isteri...baru je aku rasa aku ni kahwen...aku pun belom lagi berkesempatan utk masak utk suami...(bukan aku mls ye tapi ibu mentuaku masih ade dirumah)bangun je pagi,tgk sarapan dah tehidang...balik je kerje makan mlm dah siap...so,peluang utk masak tu mmg takde langsung...sampai kan aku naik malu sebab aku ni tahu makan je,risau jugak kalo ibu mentua ckp aku ni menantu yg pemalaskan...tapi ibu mentua aku ckp..'takpe sementara mama di sini biarlah mama yg buat...nanti mama dah balik kamu amiklah semua tugas ni'...aduh!!!bersedialah kau wahai puan nurul hanida...27 hb 10 ni ibu mentua,bapak mentua aku kan pulang ke sabah..lepas tu tanggungjawab aku sepenuhnya sebagai seorang isteri akan dirasa sepenuhnya...hehe

21 hari???lagi 9 hr genaplah sebulan aku menjadi isteri kan...uh!!!!hr ni aku nak bg tahu yang aku betul2 kecewa....sampaikan air mata tu menitis...tak pernah aku rasa begitu kecewa mcm hr ni....kecewa+sedih yg teramat sangatlah kecewa..... SAMPAI SKANG AKU BELUM DI SAHKAN PRENEN LG.....oh!!!mesti korang ckp aku ni poyo kan???terpulanglah,tapi mmg aku dah lama niat aku kahwen nak cepat dapat anak...nak bunting pelamin...tapikan sampai skang hasil tu masih takde....kecewa tahu....rasa mcm hancur lulur hati ni...lbh2 pas tgk result prenen test NEGATIF......lepas tu dgr plak org yg kahwen same ngan aku,dah bunting pelamin lg lah kecewa tahap gaban....bilalah....agaknya aku nak dapat berita gembira ni ye...ya allah! tolonglah hamba mu yg banyak dosa ni..permudahkanlah kami dikurniakan zuriat yg sempurna,yg bakal menjadi anak soleh & solehah kepada kami..amin......

BILA YE?????BILA????BERITA GEMBIRA TU AKAN MENJADI KENYATAAN???

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Comments

Post a Comment

luv u comment

Popular posts from this blog

kelebihan surah yassin ayat 9.

ASSALAMUALAIKUM
Hari ni mommy nak share surah yang mommy selalu bacakan untuk hero-hero mommy sebelum tido dan semasa berada didalam kereta.Memang mommy akan bacakan semenjak Aisy baby lagi dan sampailah sekarang Aisy dah nak masuk 5 tahun usianya masih mommy amalkan untuk anak-anak mommy.Kadang-kadang Aisy tolong ingatkan"mommy,belum baca doalah"....almaklumlah faktor usia yang dah makin meningkat so,penyakit lupa tu selalu je datang melekat di dalam diri mommy ni kan...ok dekat bawah ni mommy kongsikan ayat-ayat pendek yang mommy baca untuk anak-anak syurga mommy Aisy dan Arryan manalah tau ada yang tak tau kebaikan nya boleh di amalkan selepas inikan..
 Sebelum tido mommy akan bacakan ayat kursi,surah al fatehah,doa tidur dan ayat dari surah yassin ayat 9 untuk aisy dan arryan. Bila berada didalam kereta selain ayat kursi dan doa naik kenderaan mommy juga akan bacakan ayat 9 dari surah yassin ini...mari kita tengok kebaikan ayat ini ye!!



BISMILLAH HIROHMANIROH HIM....




&quo…

jumlah kalori dalam makanan

ASSALAMUALAIKUM....
HARini mummmy nak share jumlah kalori yang terdapat didalam makanan harian kat malaysiani..makanan yang sokmo-sokmo kita nampak dan makan...disebabkan mummy berada dalam mode 48 kg minngu ni,banyak ilmu tentang pemakanan yang seimbang dan sihat mummy dok baca dan geoogle kat intenet...jumlah 2,3 blog yang menarik perhatian mummy..darkbatman.com & sususejat .com..banyak ilmu pemakanan ada kat sini tau....jom harini kita kira jumlah kalori yang kita amik harini....

Kategori:Kuih Muih 1. Kasui berkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori Kategori: Lauk Pauk 1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepoton…

KELEBIHAN DOA NABI YUNUS

ASSALAMUALAIKUM.

harini mommy nak share doa NABI YUNUS yang mommy amalkan bersama-sama dua hero kesayangan mommy AISY & RAFAEL. mula -mula mommy amalkan masa mengandungkan abang Aisy,setiap hari baca untuk allah permudahkan urusan melahiran abang aisy.sampailah dalam bilik bersalin pun mommy amalkan..lepas abang aisy selamat dilahirkan dah jadi terbiasa pulak baca doa ni setiap hari lepas solat.sekarang alhamdulilah dah jadi rutin harian dan mommy amalkan bersama-sama anak soleh mommy aisy & rafael.

setiap kali nak keluar dalam kereta mommy akan bacakan juga untuk anak-anak soleh mommy..semoga allah permudahkan urusan mommy,babah sewaktu ditempat bekerja dan allah swt permudahkan urusan abang aisy & rafael di sekolah.

okies mari kita baca kelebihan doa nabi yunus ini ye!!

Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s.  semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.
Sabda Rasulullah SAW maksudnya : “Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, s…