Skip to main content

citer basi 1:JALAN-JALAN ke PUTRajaya..

alamak...ni mummy punya cite yang dah 1 minggu mummy peram..sebabnyer mummy sangat sibuk(bukan malas tapi mmg kenyataan)sampaikan setiap kali mummy balik rumah..mummy akan tido dlm pukul 9 mlm..kaki mummy skang pun dah bengkak,sakit sentiasa sampaikan kadang2 malam kaki mummy kena cramp..(simpul biawak kalo org phg panggil)sgt-sangatlah sakit!!oh!!mmg mummy sgt penat & letih...nilah pengorbanan yang mummy kena hadapi bila bergelar isteri,bakal ibu yang bekerje ni...masa rehat tu kurang..lepaskerje kena siapkan kerje di rumah & jalankan tanggungjawab sebagai isteri plak..alhamdulilah babah sangat memahami..dan sentiasa membantu mummy dlm urusan rumahtangga..doa mummy harap anak mummy yang bakal lahir ni jadi seorang anak yang baik nanti ye...
dekat bawah ni ada gambar mummy & babah dan juga pakcik halim di putrajaya...waktu tu mummy ade taklimat di putrajaya..terpaksalah babah dan pakcik halim hantar mummy & terpaksalah juga babah & pakcik halim menunggu dari pagi smapai ke petang di putrajaya smapailah mummy abis talimat...kesian sungguh....hehe..oky layan gambar kami di putrajaya ye...
.
.
.
.
.
.
.
.
 mummy yg boroi...gmbr pertama mummy sejak prenen (5 bln dah)
.
.
.
.
 babah,pas solat sempat posing
.
.
.
.

 posing lagi..
.
.
.
.
.
 mummy & babah slps solat di masjid putrajaya
.
.
.
.
.
 masjid putrajaya
.
.
.
.
.
.

 bangunan kerajaan...
.
.
,.
.
.
.
pakcik halim di tasik purtajaya...

Comments

Popular posts from this blog

kelebihan surah yassin ayat 9.

ASSALAMUALAIKUM
Hari ni mommy nak share surah yang mommy selalu bacakan untuk hero-hero mommy sebelum tido dan semasa berada didalam kereta.Memang mommy akan bacakan semenjak Aisy baby lagi dan sampailah sekarang Aisy dah nak masuk 5 tahun usianya masih mommy amalkan untuk anak-anak mommy.Kadang-kadang Aisy tolong ingatkan"mommy,belum baca doalah"....almaklumlah faktor usia yang dah makin meningkat so,penyakit lupa tu selalu je datang melekat di dalam diri mommy ni kan...ok dekat bawah ni mommy kongsikan ayat-ayat pendek yang mommy baca untuk anak-anak syurga mommy Aisy dan Arryan manalah tau ada yang tak tau kebaikan nya boleh di amalkan selepas inikan..
 Sebelum tido mommy akan bacakan ayat kursi,surah al fatehah,doa tidur dan ayat dari surah yassin ayat 9 untuk aisy dan arryan. Bila berada didalam kereta selain ayat kursi dan doa naik kenderaan mommy juga akan bacakan ayat 9 dari surah yassin ini...mari kita tengok kebaikan ayat ini ye!!



BISMILLAH HIROHMANIROH HIM....




&quo…

jumlah kalori dalam makanan

ASSALAMUALAIKUM....
HARini mummmy nak share jumlah kalori yang terdapat didalam makanan harian kat malaysiani..makanan yang sokmo-sokmo kita nampak dan makan...disebabkan mummy berada dalam mode 48 kg minngu ni,banyak ilmu tentang pemakanan yang seimbang dan sihat mummy dok baca dan geoogle kat intenet...jumlah 2,3 blog yang menarik perhatian mummy..darkbatman.com & sususejat .com..banyak ilmu pemakanan ada kat sini tau....jom harini kita kira jumlah kalori yang kita amik harini....

Kategori:Kuih Muih 1. Kasui berkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori Kategori: Lauk Pauk 1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepoton…

KELEBIHAN DOA NABI YUNUS

ASSALAMUALAIKUM.

harini mommy nak share doa NABI YUNUS yang mommy amalkan bersama-sama dua hero kesayangan mommy AISY & RAFAEL. mula -mula mommy amalkan masa mengandungkan abang Aisy,setiap hari baca untuk allah permudahkan urusan melahiran abang aisy.sampailah dalam bilik bersalin pun mommy amalkan..lepas abang aisy selamat dilahirkan dah jadi terbiasa pulak baca doa ni setiap hari lepas solat.sekarang alhamdulilah dah jadi rutin harian dan mommy amalkan bersama-sama anak soleh mommy aisy & rafael.

setiap kali nak keluar dalam kereta mommy akan bacakan juga untuk anak-anak soleh mommy..semoga allah permudahkan urusan mommy,babah sewaktu ditempat bekerja dan allah swt permudahkan urusan abang aisy & rafael di sekolah.

okies mari kita baca kelebihan doa nabi yunus ini ye!!

Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s.  semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.
Sabda Rasulullah SAW maksudnya : “Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, s…