Skip to main content

4 bulan 16 hari berjaya sudah!!!!!!hooooreyyy....

hip...hip..hip..hoorey!!!!tahniah untuk anak teruna mummy AISY NUR RAYYAN...sebab berjaya sudah menjalankan misi beliau....TAHNIAH SON...mummy bangga dengan aisy tau!!!seronok sungguh mummy harini sebab anak teruna mummy dah berjaya sempurnakan misi nya dengan jayanya...misi apa ye????adalahhhhh....rahsia..hehehe...

seronok mcam si anak teruna lulus dengan jayanya dalam UPSR 5A baru2 ni...hehe....rasa macam nak bagitau 1 dunia yang si BOS BAM BAM dah berjaya mengharungi misinya tanpa bantuan mummy ataupun babah...ceh!!!MISI apa ya...ADALAH....rahsia dulu oky.hahahaha..

hari genap umur BOS BAM BAM 4 bulan 16 hr...memang tak sangka selama ni babah dan mummy amat takut bila bam bam belom sempurnakan misi dia tu...lebih-lebih lagi mummylah sebab anak kawan mummy yang lgi muda dari AISY dahpun selamat dengan sempurna dengan misi masing2... misi apalah mummy rahsiakan ni kan...poyo lelebih plak mummy ni kan..hehe...nak tau apa dia????AISY NUR RAYYAN dah meniarap pun harini..hehe...mummy seronok tak terkata bila tgk perkembangan anak depan mata sendiri...

selamani mmg mummy risau bila aisy tak meniarap...harini mummy bersyukur sgt anak mummy yg bam bam tu berjaya meniarap..lantaklah org nak cakap mummy poyo ker,kecoh ker...hanya orang yanag bergelar ibu jer rasa perasaan gembira bila tengok perkembangan anak.. masa aisy meniarap..mummy dok sibuk kat dapur masak untuk babah..aisy dok main sambil buat latihan vokal...jeritan power...yang boleh buat mumy perasan bila makin lama jeritan siteruna mummy makin kuat...mummy jenguk tgk aisy dahpun meniarap...alhamdulilah menitis airmata mummy...terharu rasa mcm 1 kepuasan yang amat sangat....lepas ni aisy kena pndai merangak,duduk,bercakap,tumbuh gigi & berjalan ye sayang...yang paling mummy tak sabar saat aisy panggil dan sebut perkataan 'MUMMY"...CEPATlah nak..cepat besar....
.
.
.
.
.
 akhirnya berjaya...gara2 nak amik puting...tqvm puting!!!


 second meniarap..dah mula kerek sikit.hehe

 lepas meniarap..penatlah ammi!!

 aksi dah teror sikit...kerek bnyk dah ni!!

 hahaha....aksi ngamuk bila takleh nak pusing setelah penat

 lagi aksi kerek setelah dah pndai meniarap..hehe

 kalo ngantuk puting kat bibir sikitpun jdlah..haha

 aksi mula2 nak meniarap..momtot tu yg berat

aisy ngan ammi yg syok meniarap,,hehee


Comments

Popular posts from this blog

kelebihan surah yassin ayat 9.

ASSALAMUALAIKUM
Hari ni mommy nak share surah yang mommy selalu bacakan untuk hero-hero mommy sebelum tido dan semasa berada didalam kereta.Memang mommy akan bacakan semenjak Aisy baby lagi dan sampailah sekarang Aisy dah nak masuk 5 tahun usianya masih mommy amalkan untuk anak-anak mommy.Kadang-kadang Aisy tolong ingatkan"mommy,belum baca doalah"....almaklumlah faktor usia yang dah makin meningkat so,penyakit lupa tu selalu je datang melekat di dalam diri mommy ni kan...ok dekat bawah ni mommy kongsikan ayat-ayat pendek yang mommy baca untuk anak-anak syurga mommy Aisy dan Arryan manalah tau ada yang tak tau kebaikan nya boleh di amalkan selepas inikan..
 Sebelum tido mommy akan bacakan ayat kursi,surah al fatehah,doa tidur dan ayat dari surah yassin ayat 9 untuk aisy dan arryan. Bila berada didalam kereta selain ayat kursi dan doa naik kenderaan mommy juga akan bacakan ayat 9 dari surah yassin ini...mari kita tengok kebaikan ayat ini ye!!



BISMILLAH HIROHMANIROH HIM....




&quo…

jumlah kalori dalam makanan

ASSALAMUALAIKUM....
HARini mummmy nak share jumlah kalori yang terdapat didalam makanan harian kat malaysiani..makanan yang sokmo-sokmo kita nampak dan makan...disebabkan mummy berada dalam mode 48 kg minngu ni,banyak ilmu tentang pemakanan yang seimbang dan sihat mummy dok baca dan geoogle kat intenet...jumlah 2,3 blog yang menarik perhatian mummy..darkbatman.com & sususejat .com..banyak ilmu pemakanan ada kat sini tau....jom harini kita kira jumlah kalori yang kita amik harini....

Kategori:Kuih Muih 1. Kasui berkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori Kategori: Lauk Pauk 1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepoton…

KELEBIHAN DOA NABI YUNUS

ASSALAMUALAIKUM.

harini mommy nak share doa NABI YUNUS yang mommy amalkan bersama-sama dua hero kesayangan mommy AISY & RAFAEL. mula -mula mommy amalkan masa mengandungkan abang Aisy,setiap hari baca untuk allah permudahkan urusan melahiran abang aisy.sampailah dalam bilik bersalin pun mommy amalkan..lepas abang aisy selamat dilahirkan dah jadi terbiasa pulak baca doa ni setiap hari lepas solat.sekarang alhamdulilah dah jadi rutin harian dan mommy amalkan bersama-sama anak soleh mommy aisy & rafael.

setiap kali nak keluar dalam kereta mommy akan bacakan juga untuk anak-anak soleh mommy..semoga allah permudahkan urusan mommy,babah sewaktu ditempat bekerja dan allah swt permudahkan urusan abang aisy & rafael di sekolah.

okies mari kita baca kelebihan doa nabi yunus ini ye!!

Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s.  semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.
Sabda Rasulullah SAW maksudnya : “Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, s…