Skip to main content

PARA AHLI SYURGA!!!

ASSALAMUALAIKUM....

selamat tahun baru cina pada kawan-kawan mummy yg meraikan CNY besok...sempena public holiday ni kan aper plan kamu-kamu semua yer??mummy mmg balik ke phg lah sebab anak teruna mummy tu dah ada 1 minggu awl di umh tok mak dia..semalam dengan jayanya meredah jam yang terlampau..alhamdulilah mummy selamat smpai ke phg tepat pukul 9.00 mlm setelah 8 jam tersekat di highway karak...bestkan..nilah nasib kalo ada cuti panjang bila nak balik pahang...sesak di buatnya...entah bilalah highway karak tu nak aman bila tiba musim perayaan ek....

bulan ni,mummy di kejutkan dengan banyak kematian yang tak dijangka-jangka....belum berakhir lagipun bulan januari..masih di peringkat awal tahun 2012 yang baru menjelma...tapi banyak kematian yang mummy dengar..betullah nyawa tu kita tak tahu bila saat dan masa menjelma,semua urusan allah swt..harap-harap oarang-orang yang mummy sayang dipanjangkan umur,sihat selalu dan hidup dalam keberkatan allah swt..amin.....tak sanggup rasanya dan belum masanya nak terima kehilangan orang-orang yang mummy sayangi...ya !!allah mintak dijauhkanlah..amin....

16/1/2012 (isnin) mummy dikejutkan dengan kematian bekas anak murid mummy NURHAFIY ARDINI..masa mummy dapat tau ardini dah takde luruh hati,jantung mummy ni dibuatnya...seminggu sebelum perginya arwah,mummy jumpa arwah..dan arwah siap tegur mummy..waktu tu mmg mummy tak perasan arwah,disebabkan arwah dah pkai tudung...rupanya itulah kali terakhir mummy jumpa dan tengok arwah...sedih,sebab setahun arwah duduk di pra sekolah...lagipun baru beberapa minggu je sekolah baru bukak dan arwah sempat merasa berada ditahun 1...bayangkanlah mcm mana perasaan ibu dan ayah arwah ye!!ardini ni sangatlah pandai,baik dan mendengar cakap....1sekolah terkejut dengan kematian arwah ARDINI disebabkan demam denggi bedarah...doa, mummy semoga arwah tenang disana menjadi ahli-ahli para syurga dan keluarga arwah tabah menerima ujian dari allah swt ni...bersemadilah kamu dengan tenang ye  sayang  NUR HAFIY ARDINI....kenangan bersama kamu cikgu takkan lupa sepanjang hidup cikgu...


arwah dibelakang cikgu norida berdiri sebelah kanan

20/1/2012 negara di gemparkan dengan kematian penyanyi dan pengara IZWAN PILUS...punca kematian arwah disebabkan jangkitan kuman di paru-paru dan darah arwah....semoga arwah ditempatkan didalam kalangan orang-orang yang beriman..amin....

gambar terakhir arwah izwan pilus

marilah kita sedekekahkan ALFATIHAH untuk arwah NUR HAFIY ARDINI & IZWAN PILUS..

AL-FATIHAH...




Comments

Popular posts from this blog

kelebihan surah yassin ayat 9.

ASSALAMUALAIKUM
Hari ni mommy nak share surah yang mommy selalu bacakan untuk hero-hero mommy sebelum tido dan semasa berada didalam kereta.Memang mommy akan bacakan semenjak Aisy baby lagi dan sampailah sekarang Aisy dah nak masuk 5 tahun usianya masih mommy amalkan untuk anak-anak mommy.Kadang-kadang Aisy tolong ingatkan"mommy,belum baca doalah"....almaklumlah faktor usia yang dah makin meningkat so,penyakit lupa tu selalu je datang melekat di dalam diri mommy ni kan...ok dekat bawah ni mommy kongsikan ayat-ayat pendek yang mommy baca untuk anak-anak syurga mommy Aisy dan Arryan manalah tau ada yang tak tau kebaikan nya boleh di amalkan selepas inikan..
 Sebelum tido mommy akan bacakan ayat kursi,surah al fatehah,doa tidur dan ayat dari surah yassin ayat 9 untuk aisy dan arryan. Bila berada didalam kereta selain ayat kursi dan doa naik kenderaan mommy juga akan bacakan ayat 9 dari surah yassin ini...mari kita tengok kebaikan ayat ini ye!!



BISMILLAH HIROHMANIROH HIM....




&quo…

jumlah kalori dalam makanan

ASSALAMUALAIKUM....
HARini mummmy nak share jumlah kalori yang terdapat didalam makanan harian kat malaysiani..makanan yang sokmo-sokmo kita nampak dan makan...disebabkan mummy berada dalam mode 48 kg minngu ni,banyak ilmu tentang pemakanan yang seimbang dan sihat mummy dok baca dan geoogle kat intenet...jumlah 2,3 blog yang menarik perhatian mummy..darkbatman.com & sususejat .com..banyak ilmu pemakanan ada kat sini tau....jom harini kita kira jumlah kalori yang kita amik harini....

Kategori:Kuih Muih 1. Kasui berkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori Kategori: Lauk Pauk 1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepoton…

KELEBIHAN DOA NABI YUNUS

ASSALAMUALAIKUM.

harini mommy nak share doa NABI YUNUS yang mommy amalkan bersama-sama dua hero kesayangan mommy AISY & RAFAEL. mula -mula mommy amalkan masa mengandungkan abang Aisy,setiap hari baca untuk allah permudahkan urusan melahiran abang aisy.sampailah dalam bilik bersalin pun mommy amalkan..lepas abang aisy selamat dilahirkan dah jadi terbiasa pulak baca doa ni setiap hari lepas solat.sekarang alhamdulilah dah jadi rutin harian dan mommy amalkan bersama-sama anak soleh mommy aisy & rafael.

setiap kali nak keluar dalam kereta mommy akan bacakan juga untuk anak-anak soleh mommy..semoga allah permudahkan urusan mommy,babah sewaktu ditempat bekerja dan allah swt permudahkan urusan abang aisy & rafael di sekolah.

okies mari kita baca kelebihan doa nabi yunus ini ye!!

Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s.  semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.
Sabda Rasulullah SAW maksudnya : “Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, s…