Skip to main content

pra berinai ala2 printy zinta hehe..

oh!!!masih berkesempatan untuk aku cuci rumah kesayangan aku ni...besok sampai majlis aku tak dibenarkan membuat sebarang kerja lagi...wah!!sungguh sedap bila mendapat kelonggaran macam nikan..tak payah ddk ke dapur memasak,mengemas rumah dan buat kerja2 rumah lagikan...ibarat seperti TUAN PUTERI yang disanjung tinggi..hahhaa...(bukan dr dulu kau suka berangan jd puteri ker)
hari ni nak cerita lagi satu cerita terperam disebabkan kebuzylan aku yang terlampau sekarang...(kalo tgk fb aku tahulah berapa hari punya peram)aku dah pun selamat berinai ala2 hindustan gitu..hehehe...terpaksa korbankan rm 28 hinggit untuk berinai...aku berinai di kedai india di bandar raub ni..amik masa 30 minit jugak dan terpaksa balik kerumah dgn tangan yang berinai.hehee..kalo di shahalam hanya 5 hinggit je sebelah tangan...nak melaram punya pasal terpaksalah..kalo bukan untuk kahwinkan aku mmg tak gemar untuk berinai ni..aku rasa inai ni busuk dan comotkan tangan aku yang comel ni jer.hehehe..kiranya ni pra berinailah..sebab khamis ni baru aku berinai sepenuhnya..so apa lagi ditunggu-tunggu jom layan tangan comel lote berinai.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tara comelkan tangan tu..hehe

Comments

Popular posts from this blog

kelebihan surah yassin ayat 9.

ASSALAMUALAIKUM
Hari ni mommy nak share surah yang mommy selalu bacakan untuk hero-hero mommy sebelum tido dan semasa berada didalam kereta.Memang mommy akan bacakan semenjak Aisy baby lagi dan sampailah sekarang Aisy dah nak masuk 5 tahun usianya masih mommy amalkan untuk anak-anak mommy.Kadang-kadang Aisy tolong ingatkan"mommy,belum baca doalah"....almaklumlah faktor usia yang dah makin meningkat so,penyakit lupa tu selalu je datang melekat di dalam diri mommy ni kan...ok dekat bawah ni mommy kongsikan ayat-ayat pendek yang mommy baca untuk anak-anak syurga mommy Aisy dan Arryan manalah tau ada yang tak tau kebaikan nya boleh di amalkan selepas inikan..
 Sebelum tido mommy akan bacakan ayat kursi,surah al fatehah,doa tidur dan ayat dari surah yassin ayat 9 untuk aisy dan arryan. Bila berada didalam kereta selain ayat kursi dan doa naik kenderaan mommy juga akan bacakan ayat 9 dari surah yassin ini...mari kita tengok kebaikan ayat ini ye!!



BISMILLAH HIROHMANIROH HIM....




&quo…

jumlah kalori dalam makanan

ASSALAMUALAIKUM....
HARini mummmy nak share jumlah kalori yang terdapat didalam makanan harian kat malaysiani..makanan yang sokmo-sokmo kita nampak dan makan...disebabkan mummy berada dalam mode 48 kg minngu ni,banyak ilmu tentang pemakanan yang seimbang dan sihat mummy dok baca dan geoogle kat intenet...jumlah 2,3 blog yang menarik perhatian mummy..darkbatman.com & sususejat .com..banyak ilmu pemakanan ada kat sini tau....jom harini kita kira jumlah kalori yang kita amik harini....

Kategori:Kuih Muih 1. Kasui berkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2. Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3. Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4. Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5. Popia goreng (satu) = 130 kalori
6. Popia basah (satu) = 95 kalori
7. Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori Kategori: Lauk Pauk 1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepoton…

KELEBIHAN DOA NABI YUNUS

ASSALAMUALAIKUM.

harini mommy nak share doa NABI YUNUS yang mommy amalkan bersama-sama dua hero kesayangan mommy AISY & RAFAEL. mula -mula mommy amalkan masa mengandungkan abang Aisy,setiap hari baca untuk allah permudahkan urusan melahiran abang aisy.sampailah dalam bilik bersalin pun mommy amalkan..lepas abang aisy selamat dilahirkan dah jadi terbiasa pulak baca doa ni setiap hari lepas solat.sekarang alhamdulilah dah jadi rutin harian dan mommy amalkan bersama-sama anak soleh mommy aisy & rafael.

setiap kali nak keluar dalam kereta mommy akan bacakan juga untuk anak-anak soleh mommy..semoga allah permudahkan urusan mommy,babah sewaktu ditempat bekerja dan allah swt permudahkan urusan abang aisy & rafael di sekolah.

okies mari kita baca kelebihan doa nabi yunus ini ye!!

Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s.  semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.
Sabda Rasulullah SAW maksudnya : “Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, s…